onsdag 5. november 2014

Valgfrie By Bilder



Vi fikk i oppgave å ta valgfrie bilder rundt i Bergen by.
Vi kunne velge ut dei bildene vi likte best.
Eg valgte ut 6 av bildene eg hadde tatt.

Vi skulle og velge korleis vi skulle presentere bildene.
Eg valgte å lage 2 forskjellige collager for at bildene vart sett bedre.
Eg tok tre på hver collage.

Først måtte eg redigere dei 6 bildene eg valgte.
Då brukte eg:
Image - Adjustments - Levels 

Så måtte eg ha to nye ark så bildene kunne bli lagt inn på.
Då måtte eg gå inn på Fille og trykke New.
Dette måtte eg gjøre to ganger så eg fek to blance ark i størrelse A3.
Så ønskte eg å ha begge arkene svarte. 
Då brukte eg Paint Bucket Tool for å farge begge arkene.

Så måtte eg gå inn på hvert bilde og markere di med
Rectangular Marquee Tool
Så måtte eg gå inn på Edit - Copy.
Så måtte eg inn på ein av det svarte arkene og gå inn på Edit - Past.

Så måtte eg tilpasse bildene med å gå inn på:
Edit - Transform - Scale.
etter bildene var tilpasset den størrelsen eg ønskte gikk eg inn på
Apply.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar